مراکز خرید و فروش عمده آجر سفال با قیمت مناسب

یکی از مصالحی که از قدیم تا کنون برای ساختمان سازی استفاده می شود آجر سفالی است.آجر سفالی ترکیبی از خاک رس و خاک سفال است ،این محصول خواهان بسیاری داشته به همین منظور خرید و فروش عمده آجر سفال در بازار رونق فراوانی دارد‌‌.

مراکز خرید و فروش عمده آجر سفال با قیمت مناسب

مهم ترین ویژگی های آجر سفالی

مهم ترین ویژگی های آجر سفالی

از مهم ترین ویژگی های آجر سفالی،وزن کم،عایقی مناسب در برابر گرما و سرما،هزینه مقرون به صرفه و غیره است که دیر زیر به شرح آن ها می پردازیم.

یکی از ویژگی های آجر سفالی که  از مصالح ساختمانی است  وزن سبک آن است .این نوع از آجر کاربرد مختلفی در صنعت ساختمان سازی دارند و تقریبا در همه نقاط یک بنا به کار می رود.همانطور که گفتیم آجر های سفالی وزن پایینی دارند،سطح صاف و یک دستی دارند همین عامل موجب کم شدن وزن ساختمان و تسریع در روند ساخت و ساز می شود.به علاوه این نوع آجر آب کمی را به درون خود می کشند به همین دلیل برای اتصال آنها به سیمان و ملات از انواع سوراخ دار این آجرها به کار گرفته می شود.خود آجر سفالی تنوع مختلفی دارند.

از قبیل آجر سفالی دست ساز، آجر سفالی صنعتی، آجر سفالی قالبی.

آجر سفالی قالبی به دلیل سهولت در مراحل تولید از انواع دیگر آجر سفالی ارزان تر هستند.همچنین آجر سفالی دست ساز از قالب زدن گل رس به دست کارگران ساخته می شود.رنگ آجر ظاهری نیز همانند سایر آجرها است ولی شکل این نوع از آجر با انواع دیگر آن متفاوت است و سطح صاف تر صیقلی تری دارد.

از مزیت های آجر سفالی مصرف پایین تر ملات در چسباندن و ساخت سازه است.به علاوه این نوع آجرها به دلیل سبک بودن روند ساخت و ساز را سرعت می بخشند در نتیجه ی سریع به پایان رسیدن ساخت و ساز کارگرها روز های کمتری کارکرده و دست مزد کم تری می گیرند.

همچنین آجر سفالی چند برابر ارزان تر از سایر آجرها است،مثلا به ازای هر یک عدد آجر لفتون می توانیم دو تا سه عدد آجر سفالی تهیه کنیم.

مزیت دیگر اینکه هر آجر سفالی چند برابر هر آجر لفتون ظرفت را پر می کند ،به همین دلیل ابعاد بزرگتری خواهند داشت و موجب تسریع در روند ساخت و ساز می شود،این آجرها حجم زیادی را پر کرده ولی بر خلاف حجم آنها جرم کم آجر های سفالی جابه جایی و حمل و نقل را راحت کرده.

آجر های سفالی عایق های بهتری از سایر آجرها هستند.این نوع از آجرها با سوراخهایی که دارند هوا را به دام انداخته و  مانع از عبوری هوای گرم در زمستان و همچنین هوای خنگ در تابستان به بیرون از خانه می شود.

داخل بعضی از آجر های سفالی، یونولیت فشرده استفاده شده که این نوع از آجر سفالی عایق بهتری است.

این آجرها به غیر از عایق دما عایق خوبی برای صدا می باشند این کاربرد هم به دلیل وجود سوراخ های موجود در آجر است.

سطح آجر های سفالی از پوششی  که از جنس خاک است پوشانده شده که این پوشش مزیت بیشتری برای ساختمان خواهد داشت.

در خرید و فروش آجر سفالی باید به نکات مهمی توجه کنیم مانند اینکه شکل و بلوک سفال باید با نظم باشد.

سفال دارای رنگ و ظاهر یک دست و پارچه ای باشد.

سفال دارای بافت یک دستی باشد.

سطح و دیواره سفال به سهولت ترک نزند و دارای خط و آسیب نشود.

وزن کم آجر سفالی در ساختمان سازی

وزن کم آجر سفالی در ساختمان سازی همانطور که گفته شد آجر های سفالی کمترین وزن را دارا هستند  این مورد یک مزیت محسوب شده، و کار ،کارگران را سهولت می بخشد،به سرعت حمل و نقل می شود،از مشکلات ساختمان سازی هزینه های بالای حمل و نقل و جا به جایی است به همین جهت آجر سفالی که سبک وزن می باشد یکی از مصالح کم هزینه و به صرفه است.

قیمت عمده آجر سفال در تهران

قیمت عمده آجر سفال در تهران به طور کلی کیفیت آجر تولید شده تاثیر به سزایی در قیمت آجر سفالی دارد.قیمت آجر سفال دست ساز از نوع صنعتی و قالبی آن کمتر است .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما